.

.

إحــــنــا التـانــيــيـــن  

Posted by: فاتيما in

 قيل ف الأمثال 
الصياعة ادب وكتابة لافتات





























------------------------------------------------------------------------

روح يا شهيد نام واتهنى 
واستنانا على باب الجنة

 يا الوان الفرح والعزة والنقاء

يا مبارك يا طيار جبت منين 70 مليار
 زوزة بتقولك 
وحشنى سبونج بوب

 خلاص التوب داب

أيووون .. زى قنابل الغاز الامريكانى تمااااام
 أمااال أصل اللى ييجى ع الفيس بوك .. ميكشبش


ماهو النظافة من الإيمااااان 
 مش هنسلم مش هنطاطى 
احنا كرهنا الصوت الواطى

 إرحل ..يعنى .. إمشى


آه يا قلبى
 

إنى إتخرعت 
طب ما تيجوا وتخلصولنا الليلة
 ثورة الشباب .. شباب القلب والروح

 عاااا ..  كنت عاوزاها سودا او حكلى
زى وشهم 
طب ابعدوا عن كنتاكى بعدين يهرشونا
 رفرف يا علمنا  ف سما الحرية
إهييه ؟!!!
دى مخدنهاش ف المدارس
 احنا انضحك علينا يا رجالة


 :)
حااااقة ..الا ما حد طلع اسمه على مسمى


بدون تعليق


فضيحة السمكة ف طاسة القلية














و مين اللى قال ... مش باقى منى ؟
لسه باقى كتير يا عمرو
------------------------------
الصور دى بعدسة الواد المجدع اخويا
-----------------------------------

-------------------------------
----------------------
الصندوق الأســـــود .. عنبر العــــــقلاء
-----------------
---------------------------------------
إهـــداء لورد الجـــناين .. من اخويا




انهم يأكلون الكنتاكى ..أحمد خالد توفيق
 رامى مات عشانكو .. بلال فضل 
رسالة إلى صفوت الشريف ..مجدى مهنا 
  صديقى عمر سليمان .. احمد سمير
بعد فتح مكة .. أسامة غريب

 مصر وائل غنيم ميدان التحرير..كلام هشام
لماذا يجب ان يتنحى الرئس فورا..بلال فضل
الخروج الآمن للشعب ..عمار على حسن
 وللدم النبيل كرامة ...محمد المخزنجى 
إقتراح ...نوارة جبهة التهييس الشعبية
سارق النار المقدسة ..وائل قنديل
فخامة القاتل ..أسامة غريب
أنا فى الميدان ... أميمة كمال
 لا نريد فرعوناً جديداً ... بلال فضل 
عيل أجندة ..هيثم دبور 
فريضة الحج إلى ميدان التحرير..وائل قنديل
تَنحًّ ..... محمد المخزنجى
 لنحتكم إلى الشارع ... فهمى هويدى
عماد الدين حسين
7 وظائف يمكن ان يعمل بها مبارك 
مصطفى شحاتة
بيان رقم(1) من رقية عمر طاهر
اسماء المختفين والمعتقلين
المرآة المظلومة .. احمد خالد توفيق
الإنتقام الأسود المريع ..اسامة غريب








يا فرحة ما تمت ..mrmr
 عرفت دلوقتى معنى الجملة دى..Wanda
بيان الرئيس .. خطابات لم ترسل بعد
هل هم حقا يريدون .. رحاب صالح
#25jan#Egypt..ابو قلب دهب nigro
أخيرا فهمت حاجة .. شمس النهار
ثورة "ولكن الله رمى " -1 ..عمر طاهر
حاسب لحلمك يتسرق .. حفيدة عرابى
من وحى معركة البغال الكبرى..اسعاد يونس
خطاب مفتوح .. بنوتة لاسعة
اللهم ارنا الحق حقا ..بنات افكارى انا
أخاصمك آه ... أيامنا الحلوة
يا جباااااااااااار ..من كل بستان زهرة
الله يسامحه ..اللى طلعكّ ..ام بوبة
ههههههههههههه... الجب الجميل
 شلتنا يا كاااافر ..قلب القطة
حاسة انى دخلت ف حيطة..عاشقة النقاب
مثلك لا يمن على مثلنا ..آخر بهدلة
ترجمة خطاب مبارك ... مش فاضى 
اللعب مع العيال .. بت خيخة واى كلام
ابى القائد مبارك ..ابو عمر ..ميهمش
طلقنا يا ريس ..شيرين سامى 
إرحل يا سيدى ..بابا أبو خالد 
الأربعاء والخميس ..نوارة نجم
هل سينسحب مبارك .. ويكا 
راح نحرروكى ... nostalagia 
 مصــــر ... HIGH VOltaa
متلازمة ستوكهولم ..مذكرات مريض نفسى
 أرض الميدان .. رح لة ح يا ة
وكسبت الرهان .. الأزهـــرى
جمعة التحدى 11فبراير ..نوارة نجم 
خبىء قصايدك القديمة ... د.ستيتة
مدونة ثورة الغضب .. ندى الياسمين
رجال العادلى قتلوا صديقى..هانى صلاح
مصر الجديدة وتيار التقدم ..باسل رمسيس
كلنا وائل غنيم ..نيفين مسعد
رسالة الى كل أسرة مصرية ..فاطمة ناعوت
اقوله يا ريس ..مايردش ... محمد أمين
كما اتمنى وأكثر .. آخــــر بهدلة
ناسا تكرم الشهيدة "سالى زهران" 
 أصوات آخرى غير العقل..جامع الفراشات
إرحل وخد صبيك فى إيدك .. نوارة نجم
لا تبك يا وائل ... معتز بالله عبدالفتاح
عودة مصر للمصريين .. محمد خالد  
إذا اردت أن تتطهر .. سلوى الخطيب
التزوير مقابل التسليك .. جلال عامر
مبارك والإعتراف بشرعية .. حسن نافعة
 بكى وائل وضحك الرئيس ..بلال فضل
جماعة ولكن ..عماد الدين حسين 
 إرحل إرحل ..محمد الغرباوى
مبقاش الا إنتى كمان ... نوارة نجم 
الا تخجلون ؟ .... آخــــر بهدلة
هاااام وارجو النشر ... منونا واحد شاى
إلى من هم الفخر بذاته .. كركبة دماغ
دمــــوع ودمـــوع .. واحـــــد من الناس
إرحـــل .. مانو صمت الغروب
أنا سيس وأفتخر .. هيثم الفردوس الضائع
الأحـــرار فى التحــــرير ... ســـارة
السحر والساحر ..حكايات فريدة
إنتوا مستوعبين يعنى ايه ... بنوتة لاسعة
أنا إسمى عـــلى ... أبـــو حميد
انشروا حقيقة الفساد .. مهندس مصرى
شهادات انسانية من ميدان التحرير 
خايف على بابا ..خايف على البلد ماجد ويصا   
مشكلة انهم لا يريدون .. فهمى هويدى 
محاولة قلب نظام الفيس بوك .. محمد أمين
المتحولون صحفياً .. عماد الدين حسين
الذين إبتلعوا الاجندة .. وائل قنديل 
اليوم مظاهرة مليونية .. نوارة نجم 
هــــنا .... UNIQUE
فليذهب النظام للجحيم .. سارة رحـــيل
مبارك السلام ..مبارك النظام .. نهر الحب
وأخيرا قررت ان اهدف .. بستان افكارى
 اسباب الثورة ... manona منونا
 زهـــرة اللوتس ... لا إكـــــــراه
نعم لبابا حسنى .. الفردوس الضائع
هذيان امراءة فى طور الإفاقة .. بت خيخة 
 هذا الشبل من ذاك..الله الوطن ام الخلول
 تذكر فقط من تحب .. نهر الحب
نظـــــــام متعــدد ... أحــــــــمد سعيد
همسة عتاب بالقبقاب ... شمس النهار
التطور الطبيعى للحاجة الساقعة ..د.ستيتة
سياسات قديمة بوجوه جديدة ..فهمى هويدى 
 أهو دا اللى صار .. عمر طاهر
أخر كلام قبل ما ارجع الميدان.. mycorner داليا
لم يبق منك غير العناد ..غيدا مجرد كلام
الشرعية الثورية ... ايمن الجندى

مؤمرات الإعلام المصرى ..محمد سعيد محفوظ
 جـــــمــعة العــــــــــــــــناد
هل فعلا الإقتصاد إتدمر؟! امراءة بعقل رجل 
دم الشهداء يناديكم .. نوارة نجم
عريس وعروسة التحرير ... د.ستيتة
أنا لو عشقك متخير .. ريتشارد قلب القطــــة 
........................ عــــنبر العقــــلاء
صباح النـــوم ..شمس النهـــــار
شهداء ثورة 25 يناير .. خالد همس الاحباب
مصــر حرة .. من كل بستان زهرة
دعــــوة ... راجى عفو الله  
كيف نثق فى وعودهم .. فهمى هويدى
مش هتكلم .. che عمرو 
دمـــاء الشـــــــهداء ... جـــــــنة
ثورة الشرفاء ..سالى حاجات جوايا 
حرب إستنزاف ثورة مصر .. وائل قنديل
ورد الجناين .. آبى هانم بتنجانى
إسلمى يا مصر ..أمة الله موناليزا
خبر عاجل:الموساد تعلن مسئوليتها..كيكى عووو
وآدى كمان مبادرة ..بلال فـــضل
من معتصم فى التحرير ..نجاد البرعى
الأغنية التى ينتظرها .. طارق الشناوى 
معركة الجحش الاخيرة ..أسامة غريب
معلومات خطيرة ومؤكدة ..... عمرو سلامة
يمشى ولامش يمشى؟البلد دى فيها حكومة
اهم انجازات ثورة 25 يناير .. د.ستيتة
هذيان امراءة على وشك الانهيار .. بت خيخة
كفاية بقى ... мαησηα  
مصــــر ولادّة ... لا إكـــــراه
عزيزى الغير مندس ارحمنى شكراً..بسكوتة
مش هنسيب الميدان..يوميات شاب فقرى 
الديــزنــانــور ... الحرافــــيش 
عشان تعرفوا مين اللى..الفردوس الضائع
لى كفين ... آخـــر بهدلة  
من برداعى لخامئنى لأعلام حكومى ..د.ستيتة
صور يا زمان صور يا زمااااااان..وائل قنديل 
 إلى المتضررين .. نوارة نجم
غباء إعلامى .. عماد الدين حسين
كلنا ميدان التحرير ... فهمى هويدى 
لمن مصر اليوم ... عمرو جاد 
إتجمعوا العشاق ... سنابل قمح  
 خطاب مضلل ... إبراهيم عيسى
على هامش الثورة .. كلام هشام
رسالة إلى النظام .. عمرو سلامة 
إفهم أرجوك .... هيثم الفردوس الضائع
الله اكبر يا بلدى .. الحب الجميل
ولا تعليق .. القدر وأنا 
كلمة فى حق ثورة 2011 ..عمرو فكرى(شهادة)
كثير من الخوف .. حكايات فريدة
الورد اللى فتحّ .. لقد خلقنا الله احرارا
النعمة فاقت حدها .. عاشقة الرومانسية 
الرحيل... SHAPE YOUR LIFE
إنجازات زعيم الامة .. بنوتة لاسعة
ونبى ما تمشى ... شمس النهار 
ومن يعتذر لشهداء الغضب ..عمرو جاد
رسالة من قلب الميدان..شاب منوفى(شهادة)
قوائم العــــــار .... وائل قنديل 
تميم البرغوثى يا مصر هانت ... مهندس مصرى
أنا إنضربت ليه؟ ..عمرو سلامة 

----------------------------------------- 
----------------------------------------
وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِّنَ الْخَوْفْ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِّنَ الأَمْوَالِ وَالأنفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ * الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِيبَةٌ قَالُواْ
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ
 --------------------------------------

عندما
سألت الشيخ عبد ربه التائه.
- متى يصلح حال البلد؟
فأجاب :
- عندما يؤمن أهلها بأن عاقبة الجبن
أوخم من عاقبة السلامة
اصداء السيرة الذاتية

This entry was posted on الجمعة, فبراير 11, 2011 and is filed under . You can leave a response and follow any responses to this entry through the .

45 كــــلام بيطــبطـــب عـــلى قــــلبى و روحــــى

يا ام يوسف كتبت شهادة فى مدونتى وتوثيق لما حدث فى يوم الاربعاء الدامى فى ميدان التحرير لقد رأيت الحرب القذرة ضد الثوار بام عينى حسبى الله ونعم الوكيل

الى كل داعم لمبارك بعد دماء الشهداء سيسجل التاريخ وقفتكم مكتوفي الأيدي مكفوفين عن الحق اثناء ولادة مصر من جديد

الراجل دا بعد اللى عمله مينفعشى يخرج بأحترامه تانى ، دم الناس اللى ماتوا مش ممكن يضيع ، مش مصر اللى يتعمل فيها كده

ماشاء الله عليكي يافاتيما
مش قلت لك قلبك قلب دهب
خليتيني اقرا اتجاهات كتير واتعرفت كمان علي مدونات جميلة جدا

شكرا ليكي

ربنا يبارك لك يا غاليه


شكراً جداً ع اللينكات دى

ربنا معانا كلنا

مصر اولاً
لا للتخريب
نعم للشرعية
لا للفوضى
لا لهدم رموزنا
لا للتدخلات الخارجية

مع احترامي لكل الاراء ده رائي
لولا

حبيبتي الغالية فاطمة
أنا عايزة بس أوجه رسالة عن طريق مدونتك لأني ماظنش حرجع أكتب تاني..
لتلك الدرجة هنًا و هانت دمائنا؟

لتلك الدرجة صارت ذاكرتكم مهترئة؟

أحمد الله أن لدي ما يذكرني دوما حتى لاأنسى مثلكم

أحمد الله أن ملابسي مازالت ملطخة بدماء من دهسوا بسيارات نظام تطالبون باستقراره الآن

أحمد الله أن كسرت لي سنتين أماميتين من بلطجية نظام تناشدوننا بمساندته و اعطائه الفرصة الأخيرة..
أحمد الله أنه لدي صور لأروع و أطهر و أنقى بشر رأتهم عيناي..لا أعرف أسماء أي منهم لكنني أشهد الله انني أحبهم جميعاً فيه..
أشهد الله أنيي تركت مدينتي و بيتي و أبنائي من أجل وطن لم أكن أدري أني أحبه كل هذا الحب..أحبه أكثر من حبي لأبنائي و أهلي
و أشهد الله أنني عدت اليوم لا تخاذلا و لا هروبا لكن لأن جانب وجهي الأيسر كله صار متورما للغاية و لم تنفع معه أي أدوية و لا مضادات.
انهم كاذبون و اذا و عدوا لا يوفون..أتمنى أن لا تموت تلك الثورة على أيدي من قامت من أجلهم..وحتى و ان كان...فيكفيني شرف المحاولة

يوميات شاب منوفى
---------------

انا حطيت شهادتك يا منوفى
وربنا يثبت قلبك
وقلوبنا جميعا


اجمد
لسه مخلصتش
والله

وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِّنَ الْخَوْفْ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِّنَ الأَمْوَالِ وَالأنفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ

بنت مصرية
---------

اتمنى يا بنوتة
ان شاء الله تنزاح الغيامة
والنور يبان واضح منجلى


وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِّنَ الْخَوْفْ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِّنَ الأَمْوَالِ وَالأنفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ

أعقل مجنونة
-----------

ربنا كبير يا جنونة
فعلا مصر تستاهل احسن

وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِّنَ الْخَوْفْ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِّنَ الأَمْوَالِ وَالأنفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ

شمس النهار
---------


ربنا يخليكى يا شموسة الشموسات
وانا بس حابة اجمع الاراء المتفقة مع بعضها بدل ما نبقى متفرقين ع النت ونتحامى ونتونس ببعض ..
عشان مش كل واحد يفتكر نفسه لوحده اللى بيفكر كدا
لأ
دا ناس حلوة قوى ومحترمة كلها على قلب واحد والفتنة ان شاء الله الى زوال

وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِّنَ الْخَوْفْ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِّنَ الأَمْوَالِ وَالأنفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ

Ramy
----


العفو يا ر ر

بص انا لقفل الرد بتاعى بآية بحبها قوى وهيا انسب حاجة للأيام الغامقة دى علها تطمئن القلوب الخايفة
لو عندك حاجة مشابهة ..قول
:)

وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِّنَ الْخَوْفْ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِّنَ الأَمْوَالِ وَالأنفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ

لولا وزهراء
-----------


احنا كمان يا لولا


مصر اولاً
لا لأحتكار ثرواتها
لا لفساد وزرائها
لا لقمع اجهزتها الأمنية
لا لتصدير الغاز لقاتلى اخواتنا ف غزة وف لبنان
لا لتكميم الأفواه
لا لقانون الطوارىء
لا لسفك دماء الأبرياء العزل
لا للرصاص المطاطى
لا للرصاص الحى
لا لقنابل المولوتوف
لا للعربيات تدهسنا ف الشوارع زى القطط والفراخ



و مع احترامى لرأيك اكيد

وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِّنَ الْخَوْفْ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِّنَ الأَمْوَالِ وَالأنفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ

dahlia...
----------


داليا
مش عارفة ممكن اقولك ايه بعد اللى كتبتيه
عندك حق والف مليون حق ف غضبك وحزنك وهمومك اللى جبال متشيلهاش
عندك حق يا حبيبتى

بس اسمعى الغنوة بتقول ايه ؟
كل الجروح ليها دوا
يا طير يا حايم ف الهوا


والله هيبقالها دوا
وان نصر الله لقريب
وانتى مش بس يكفيكى شرف المحاولة
انتى الشرف نفسه يا داليا
انتى فخر لينا كلنا يا غالية
وان كان فيه ناس مش فاهمة دا
فنتى عارفة ... دا نتاج غسيل مخ 30 سنة مش اسبوع ولا شهر
معلش


ربنا ينصركم
وينصر مصر كلها
ويورينا يوم ف الظالم عن قريب


عارفة
كنت بتكمل مع حد غالى قوى عليا
قالى لو منتصرناش
انا هسيب البلد دى وامشى
قولتله بلا تردد من غير حتى ما افكر
خدنى معاك ...
اول مرة لسانى ينطقها ..وطول عمرى اقول مش هخرج من بلدى الا للشديد القوى ولما قعدت ف اسكندرية 6 سنين كنت بقول يا غربتى
فجأة حسيت انى مش هعرف اعيش فيها لو فضلت كدا وناسها فضلوا كدا
لأنها حتى مش هترجع زى ما كانت
هترجع أسوأ وابشع
وساعتها الرحيل عنها الحل الوحيد

ربنا يكرمنا واحنا اللى نفضل
ان شاء الله

و ان شاء الله ترجعى تكتبى تانى
لما الفرحة تجبرك ع الكلام
والكتابة

يا رب
قولى يا رب
قولى يا رب


و مفيش اروح من هذه الآية
اقولهالك دلوقتى ...

وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِّنَ الْخَوْفْ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِّنَ الأَمْوَالِ وَالأنفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ


سلامتك الف مليون سلامة
خلى بالك من نفسك

мαησηα
------

يا منونتى ازيك
انا بخير يا حبيبتى
بس ايميلى زى ايميلك بيخطرف شوية
ربنا ينصر مصر كلها ان شاء الله
وسلامى لسارة ..عاملة شغل جامد
ربنا يحرسكن يا بنات
وبوسيلى ايد ماما وقوليها تدعيلنا بلد وشعب

خلى بالك من نفسك
يا منونتى يا قمورتى
يا قلب الملايكة


وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِّنَ الْخَوْفْ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِّنَ الأَمْوَالِ وَالأنفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ

فاتيما
ازيك يا صديقتي الجميلة
انا طبعا بشكرك انك اخدتي تدونتي في ملف الشرف دة اللي هو هيبقي سجل تاريخي يضم اسم كل واحد شارك فيه
اناعايز اقول شيء مهم اللي قام بالثورة دي هما الشباب المثقف الواعي مننا ناس شاركت فعيل ومننا ناس ظروف اكبر منها ماسمحتش تنزل وتشارك اخوانها لكن كانت كل قلوبهم وعقولهم معاهم علشان كدة بقولك دورة دلوقتي توعية الناس علشان يفهمو حقيقة الاعلام المصري الغبي المشوه والرسايل السيئة العقيمة اللي بيحاول يبثها للناس دورنا اننا نفهم الناس البسطاء اهلنا واصدقائنا اللي عمالين يتكلمو عن قطع العيش وما شابه المشاكل دي كانت موجودة من الأول وان الثورة دي قامت على جثث احسن شباب فيكي يا مصر 300 قتيل والف وخمسمائة مصاب راحو فس سبيل حلها في حريتنا علشان نلاقي لقمة العيش من غير هوان ولا ذل علشان الظابط مايزعقش في وشك وامين مايدلكش فوق دماغك وماتضطرش تدفع عشرين جنيه اقل شي لموظف الشهر العقاري رشوة علشان يخلصلك ورقك اللي بياخد عليه مرتب علشان يكون في عقد احتماعي جديد يسمح بكل مظاهر الحياة الانسانية اللي عشنا سنين السنين محرومين منها علشنا نبقي احنا اللي ممشين الحاكم مش العكس فلما نضحي بلقمة حبه ونيجي علي نفسنا مش مشكلة علشان في ناس اجسن مننا ضحو بأرواحهم .. لازم كمان اللي بيقولو نديلوهفرصة وهيصلح يعرفرو انه كذاب لو كان عايز كان صلح من 30 سنه وانه قبل الثورة دي بايم بسيطة البيه صفوت صرح رسميا انه مرشح الحزب الوطنى للرئاسة وانه ماكان شناوي يتنحي عن الرئاسة إلا بعد زيارة مبعوث اميركا وغلا ليه ماقلش كدة في الاول مع خطاب عزل الحكومة
لازم الناس تعرف انه كذاب دة بعد
ماقال هتنحي تاني يوم موت الناس في الميدان وكرى عليهم البلطجية ودور فيهم الرصاص الحي .. لوكان بعلمه يبقي مجرم حرب ولابد ان يتحاكم ..ولو ماكانش عارف يبقي مغفل وتبقي المصيبة اعظم لازم نفهم الناس اننا مش معقول بعد ما اخدنا خطوات كتيرة وخلاص الصنم بيترنح ومش فاضل غير قطع رقبته نرجع ونديله فرصة من تاني
وان كمان حوار قطع الارزاق دة حوار فاكس بدليل ان يوم 26 و27 كانت الناس في اشغالها والمحلات فاتحة وكل شيئ عادي مابداش التأثير إلا بعد قرار حضز التجول وخروج البلطجية من السجون بطلب الشرطة نفسها يعني هو اللي خرب في البلد علشن يحطنا بين اختيارين الامن والذل والهوان والحرية مع الفزع
اما فزاعة الاخوان وايران قوت لما يكون بادينا الامور هنقدر نختار وماحدش هيقدر ابدا يمشيي كلامه علينا سواؤ اخوان ولا لبنان ولا ايران ولا لجن الازرق حتى احنا هنبقي اسياد الموقف واصحاب القرار ولو الحاكم ماعجبناش بدستورنا النظيف الغي مفصل نقدر بكل سهولة نغيره ونمشيه
واللي بيقولك خرج يليق بهنفهمه عن كوراث العبارة والقاطامية وقطارات الصعيد وغبرها وغيرها اللي هو ماهتمش باي حد من اصحابها يعني مش معقول هو يضحي بكل الالاف دي واحنا نهتم بواحد بس
وبعدين عايز يقعد كمواطن عادي يقعد بس لا هو ولا اهله ولا حد من حاشيته يكون لهم اي علاقة بمقدرات الحكم
واللي بيقولك مصر لازم تتحكم بحاكم عسكري لازم يفهم انه بقاله 60 سنه محكوم عسكريا ان الاوان بقي يجرب الحكم المدني ويشوف حياتنا هتبقي ازاي
لازم نفهم الناس الحاحات دي لازم ننشر بينهم فكر عدم الخوف لازم نبدأ نثقف نفسنا في فهم الدستور ونعرف ايه حقوقنا السياسية ونفهما للناس لازم نتحرك ونشتغل علي نفسنا
وزي ماهما بيتحركو في جميع الجهات لازم احنا نكون اسرع منهم في ناس بتتظاهر وناس تانية بتهيأ الجو لمطابهم
ان شايف ان دة دورنا دلوقتي ولازم مانتخلاش عنه

متشكرة اوى على اللينكات الرائعه اللى لقيتها عندك و اللى رفعت من روحى المعنوية و خليتنى احس ان فيه ناس بتقول اللى بحاول اقنع الناس بيه و كل اللى بيكلمونى كانوا بيهاجمونى من قبل حتى يوم 25

بجد شكرا اوى على مجهودك و شكرا انك حسستينى بأمل و أمان

ميرسى بجد على البوست دا

أنا كل شوية أدخل أشوف أخر المقالات

بجد مجهود رائع

شكرا مرة تانية

خلاص مفيش فايده
الشعب ده لايستحق البهدله الي اتعرضنالها
انا خلاااااااااااص احبط

ازيك يا تيما وحشتييييييييييينى اوى والله مدونتك ماكانتش بتفتح عندى وكذا مدونه تانيه بس انا اتمنت عليكى من همس الايام اللى فاتت

اسأل الله انيتقبل شهدائنا اجمع يارب

ويجى كل كلب بيقول انه ابوه يشوف علشان يعرف انه لما بيقول عليه ابوا انه ابن كلب
ابوك قتل عيالنا وبيحاول يطرمخ عليها بس مين ربنا فضحه فضيحه التتتتتتتتتتتتت
ولسه بلاويهم عماله تظهر للدنيا كلها ربنا ينتقم منه ويخرج منها هى منصوره ومستوره بأهلها اللى فى رباط ليوم الدين وهو مذلول مقهور يارب
وحسبيى الله ونعمه الوكيل

والله يا فاتيما ما عارفة اقولك اية...؟
لا علي اللينكات اللي بجد افادتني جدا
والا علي الاغنية اللي بجد توجع اوووي
امتي بقي الفجر يشقشق...؟؟؟

رحم الله شهدائنا الأبرار فبدمائهم الطاهره سطروا اعظم ملاحم البطولة والفداء وغيروا وجه التاريخ في مصر
وبداية الألف ميل خطوه وقد تخطيناها بالفعل
فتغيير الدستور والنصوص المكبله للحريات
وإنزياح غمامة التوريث البغيض
لأمور عظيمه ما كانت لتتحقق بسهوله مع نظام عنيد لا يهمه عدد القتلى ولو وصلوا لآلاف وليس مئات
فنسأل الله أن يحقن الدماء وأن يعجل بقصم أظهر الظالمين المتعنتين

انا كل يوم اسمع...فلان عذبوه
اسرح فى بغداد و الجزائر و اتوه
ماعجبش م اللى يطيق بجسمه العذاب
واعجب من اللى يطيق يعذب اخوه
عجبى؟؟؟؟

انا علقت المرة اللى فاتت وكانت حالتى النفسية سيئة بعد الاربعاء الدامى و القهر اللى حسيت به و دموع زوجتى و اولادى فى التليفون و بعدين دموع امى و عدت مقهورا ولكن و الله العظيم زال القهر بفعل صمود الابطال فى التحرير تعرفى يا فاتيما انا نفسى ايه لمصر نفسى مصر تبقى ميدان التحرير قمة المواطنة نايم على الارض لا تعرف اللى نايم جنبك وفى حضنك مسيحى او مسلم قمة النظام و التخطيط ملايين البشر دون مشكلة واحدة قمة الديمقراطية قول ما تريد دون التعرض للاخر قمة المساوة قمة النظافة شباب زى الورد يجمع الفضلات بنفسه قمة الاخلاق العديد من الفتيات دون حالة تحرش واحدة امثلة كثيرة ونماذج جميلة عرفتها تملىء مجلد ونماذج لم اعرفها و لكنى شاهدتها حتى اطفال الشوارع ضربوا اجمل مثل فى الدفاع عن الميدان و سالت دماءهم الشريفة
تحيا مصر لنا وليوسف وشريف و زياد و ساليناز و كل الورد اللى طالع فى جناين مصر
ابراهيم رزق

فاطيما :)
شكرا بجد ع البوست واللينكات دى
ربنا يكرمك يارب
والازمة دى تعدى ع خير باذن الله
( الا ان نصر الله قريب )

تحياتى :)

ابكي يا أهبل يا عبيط ياللي بكيت على فرعون وصدقته إنه بيحب الوطن واعرف إنه سرق منك ومن الوطن..
70 مليار دولار
والي مش عارف يساووا كام دول بالجنية يضرب نفسه خمس تقلام يبقى المجموع
350 مليار جني يعني جنيه
واللي ما يعرفش يعني ايه مليار و يطلعوا كام يضرب نفسه ألف برطوشة أديمة يبقوا
350 ألف مليون جنيه !!!!
وابكي يا أهبل يا عبيط وبرياله على كل يوم من 30 سنة فاتوا عليك وكل يوم بتتقلب وبتتنهب في حب مصر
وابكي يا أهبل ويا عبيط وبرياله على كل واحد مات من غير علاج أو سرق أو قتل أو كفر عشان معهوش حتى الكفاف
وابكي على 40% تحت خط الفقر مش لاقين حتى دولار
وابكي على نص شعبك أمي وجاهل ومبيعرفش يفك الخط و يقرا زيك الجرنال
وميعرفش يعد من واحد لعشرة ولا يعرفش الدولار من الزرار
وابكي على بلد نهبوها ونهشوها الديابة وقطعوا توبها حتت وسففوها التراب واغتصبوا أرضها و عرضها وضحكوا من صراخها ورعبها وسخروا من دموعها وقهرها
(خليهم يتسلوا !!!)
وابكي على يوم ميلادك ويوم مماتك وانت عايش ذليل مطاطي بتنضرب على قفاك كل ثانية في عمر أجلك ومن أجلك أنت بيضربوك بالقفا ليل نهار !!
وابكي يا اهبل يا عبيط وبرياله وانت ماسك بتلابيبه وتقوله متسبنيش يا فرعوني الوفي المحب المخلص للوطن يا كبير يا بويا وأمي وخالتي وكل عليتي ورمز بلدي يا طيار
يا بطل الأبطال فداك أولادي و أحفادي وقفاهم قفايا وعرضهم عرضي , كمل جميلك يا أمني وربي وصنمي ومتسيبهمش لاحسن نضيع ومنلقيش اللقمة تاني ,
كمل جميلك ياريس وورث عرشك وجبروتك وجنودك بملتوفك وجمالك وحميرك وبغالك وبلطجية ديولك بمطاويهم وسيوفهم وسكاكينهم عشان أموت وأنا مطمن عليهم وعلى قفاهم وعرضهم ,
سأظل دايما مفعول بي لأجلك أنت
سأظل دايما أبوس القدم وأبدي الندم على غلطتي في حق الصنم
ابكي يا اهبل يا عبيط وبرياله واتفرج على القناة الأولى والتانية والمحور واقرا لسرايا لحد ما تخش السرايا
واتفرج على فيلم البرىء وعش دور أحمد ذكي و البس توب عسكري الأمن المركزي وطالب بحرق أبطال الميدان أعداء الوطن !!!!
ماللي قتل سيدنا عمر وعثمان وعلي كانوا خايفين عل الوطن !!!!
نفس العبط , نفس الهطل , نفس العمى , نفس الفتن !!!!
ابكي يا اهبل يا عبيط بعينك الحولة اللي شايفه الديب حمل والشيطان ملاك
ابكي على نفسك واعرف إنك مش حتنجى من فتنة الدجال
لأنك شفت النار جنة تحتها الأنهار
العبط حيغرقونا
العبط حيضيعونا
والمنتفعين عايزين يكملوا المشوار
بعد ما قربنا نعيش أحرار
أفيقوا يرحمكم الله
واحسبوا كام جنيه في ال 70 مليار دولار
واحسبوا تمن اللي ماتوا و اللي استشهدوا وتمن ليالي الرعب والخوف والسهر
وتغيير شعار ابني بيتك باحمي بيتك
واحسبوها لو قدرتوا تحسبوها وحطوا جنب ال70 مليار صفر مالا نهاية من الأصفار
***********
ويارب نجنا ولا تؤاخذنا بما فعل السفهاء منا وبنا
يارب نجنا من فرعون وعمله وبطانته وبلطجيته وفتنته
يارب أغثنا
ياااااااااااااااارب أغثنا ومدنا بجنودك
ياااااااااااارب , افرغ علينا صبرا وثبت أقدامنا وانصرنا على القوم الكافرين
ياااااااااارب اهلك الظالمين بالظالمين واخرجنا منها سالمين
اللهم آااااااااااااااامين"

انا لسه حالاً رجعه من التحرير ومقتوله ، طول اليوم فى التفتيش ، بس الحمد لله الناس هناك مصممين على حقهم للنهايه

ربنا يرحم شهدائنا ويتقبلهم
ويتم ثورة هذا الشعب العظيم بمعنى الكلمة على خير إن شاء الله

ألف تحية يا أم يوسف

اللهم تقبلهم فيمن عندك ويرحمهم وينور قبورهم
ويبارك لك يا ام يوسف

انا انا انا معاكم
يمكن مش عارف اكتب كتير لانى دايمابرا من اول يوم لكن ان شاء الله التفاصيل تنزل بعد ما ننجح ونحقق الى احنا عايزينه ونرجع بمصر تانى ونرفع راسنا بجد ونعيش بنى ادمين فى بلدنا وناخد حق الشهداء وانا كتبت بوست انا منا لقله المندسه بعد الخطاب المثير اللى اسر قلوب العذارى وسلملى على الاجندات واللى بيقولوا علينا بناخد 100 يورو

ربنا يرحم كل شهدائنا ويدخلهم فسيح جناته ... ويتم حساب قريباً المتسبب في ذلك ومحاربة الفاسدين

لولا

fatima
fatimaaaaaaaaaa
bywga3ooni awi

elshohda dol kol wa7ed fihom 7eta meni

bymweto feya kol yom
asl e7na bn3ish belamal we homa dol elamal

ed3i awi
ed3i b2alm mama
3ashan rabena ynsorna

فاتيما

انا بعتلك كومنت مش للنشر
ياترى يا هل ترى هو وصل ولا ما وصلش ولا ايه ؟

شكله ما وصلكيش عشان النت كان بيخرف معايا

اولاً وحشتيني تاني

ثانياً انا جايه قاصداكي في خدمه وهتعبك معايا كده معلش

انا نزلت بوست من يومين كده ومش راضي يطلع في الريدر خالص

وحاولت انشره من جديد في رساله جديدة وبرضه مش نافع

ياترى الحكاية دي مالهاش حل ولا ايه ؟؟
اكمنها حصلت معاكي قبل كده كتير

ولا انا عم البلوجر مخاصمني وغضبان عليا اكمني بقالي كتير مش بكتب ولا ايه

دوعابه دمها تقيل :-D

بصي انا مش بقول كده عشان عاوزة الناس تعرف اني رجعت ولا عشان اشتهر والكومنتات والحاجات دي

والله ابداً

بس انا قلبي واجعني على الناس اللي في التحرير قوي
ونفسي اساعدهم بأي حاجه
وابسط حاجه ممكن تتعمل هيا الكلام

واننا نحسسهم ان احنا معاهم وان ليهم سند يتسندوا عليه

ما نبقاش احنا واللي ما يتسماش في وقت واحد عليهم

شوفتي وائل غنيم وهو بيعيط وبيقول احنا مش خونة

شايفه كان بيتكلم بحرقة قلب ازاي
رغم انه ماكنش معاهم 12 يوم

بس الكلام اللي الاغبياء بيقولوه عليهم بيوجع قوي

ما بالك باحساس اللي في ميدان التحرير وهما بيسمعوا الناس بتقول عليهم كده
وهما بيعملو كل ده عشانهم

نفسي يعرفو ان احنا معاهم

وانهم ابطال
في نظر الكل

ربنا معاهم
وينصرهم
يـــارب

وآسفه لو كنت رخمت عليكي يا طمطم
بس ده من العشم يعني
ربنا ما يحرمني منك ابداً

بحبك برضه

شكرا على اللينكات
بس اللينك الوحيد اللي عرضيه انا اصلا مكتبتوش للدرجة دي مكتبتش حاجة تستحق انها تتذكر هنا

عزيزتي تحية فخر واعتزاز بأهل مصر وشباب مصر
عزيزتي ما النصر الا صبر ساعة فأثبثوا
عزيزتي كل القلوب معكم هنا والله الكثيرون يصومون من أجلكم والكل يدعو لكم بالنصر والتمكين
عزيزتي انا دوما كنت محبة لمصر والان يشهد الله اني أحبها أكثر
عزيزتي يحق لك اليوم ان تقولي أنا مصرية وأفتخر فقد رفعت ثورة 25 يناير رأس كل مصري
للمغيبين بفعل الاعلام الرسمي لاأملك الا ان أقول كما يقول المثل "الله مشافوهوش لكن عرفوه بالعقل" استخذموا عقولكم بدل ان تتبعوا الاعلام المضلل كالمنومين مغناطيسيا
تحياتي وودي وسلامي واكباري للورد اللي فتح في جناين مصر

أنا أسفة جداااااا يا جماعة عشان مبردش
وبنشغل باللينكات والتحديثات وخلافه

هرد ان شاء الله بروقان
ومعلش اعذرونى

:)

ماشاء الله بجد فرحانة من اخواتى ومننا كشعب كل ده يطلع مناااااا مكنش حد مصدق بس بينا وبين بعض عارفين اننا بنصبر لغاية لما بنقوم كلنا ساندين على بعض شاب وعجوز ست وبنت وطفل
كل الظلم اللى جوانا طلع وكانه وحش جوانا اسد وزئيره عالى اوى اوى من الظلم اللى اتربى جوانا
ماشاء الله على شبابك يامصر
بجد فخورة انى مصرية رفعوا راسنا

وحشانى جدا جدا ياطمطم واعذرينى بقيت قاعدة عالفيس بس تخصص فيس بقى :)) تبع الثورة بقى ياطمطم
اسفة انى مفصرة معاكى مع انى متابعة بس دايما والله فى بالى ياام يوسف

فاتيما
انا بجد ما قدرتش ما انزلش الصور الجميله دي على الفيس بوك وده اللينك بتاعها http://www.facebook.com/album.php?aid=99309&id=1057072180&l=522dbf0890
انا كتبت انها من ابداع شاب مصري لاني ما اعرفش اسم الفنان ده ايه وسيبت لينك للمدونه بتاعتك تأكيدا على المصدر

حلوه الاغنية
صور ماجد
تعليقاتك
ولينكاتك تحفه بجد

بس انتي بجد احلي

شكرا اد كتير كتير يا فاتيما

فاتيما
السلام عليكم
مش عارفة انا كنت بستنا النت يجي ازاي عشان اقدر افتح مدونتك - معلش اصلو قاطع ظرف من الموزع - المهم انا عايزة اقولك الناس هنا في غزة متسمرين قدام الجزيرة - يعني تلاقي الراجل بيروح شغله بالعافية - وبنبقا محروقين جدا من جوانا عايزين نعمل حاجة - جوزي بيقولي نفسي اكون هناك ونشارك مع المتظاهرين في ميدان التحرير - والله انتو رفعتو راس كل العرب وخليتونا مفتخرين فيكم - دعواتنا الكم ليل نهار وبكل صلاة - وقلوبنا هنا في غزة معكم - وعيونا دايمن 24 ساعة متبعاكم
ربنا ينصركم يا فاتيما ويرحم شهدائكم ويقويكم

ألوناتك
فدا

طم طم ياام قلب دهب

لو تعرفي حد من المدونين اللي بينشروا في بيت المدونين
ينشر البوست اللي عندي

علشان التبرع بالدم بكره

وربنا يكرمك ياطم طم
الحقيقه فعلا انا اتونست بالناس الجميله دي

انتهت جولات
لكن المعكرة لم تزل مستمرة

فقط يجب ان نتذكر
إنما النصر صبر ساعة

رسالة الى أبى حسنى مبارك

http://mayhemesh.blogspot.com/2011/02/blog-post.html

مبروك ياطمطم
يوسف روح قلبك هيتربى فى بلد حر
يارب بحق ماوقفت جنبنا ونصرتنا يرده لحضنك بسرعة ياطمطم
هو ومحمد فوزى يارب :)

الاغنية ديه كانت شغاله عندى برضه
معرفش ليه حسيته مملوك فعلا مش همه البلد و لا مصلحته همه رضا الاسياد و مصلحته

فطوم :-******************************************************************************************************
:-XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXx

رقعتى الزغروطة من الشباك ؟؟؟
والنبى واحدة منى انا كمان للعيال الى تحت
و قولى للفنان مستنين صور الفرح

ووحشتنى الاصطبحات
اديها اطبحات بلون الامل
المعزة اتعلقت فى السلخانة يا فطوم
و بابا اتبرى مننا اخيرا :-)))))
قال بابا قال

شوفت مش بقولك فيها امل :-))

إرسال تعليق