.

.

العــــادى  

Posted by: فاتيما in





 
أنــا مش متفاجـئـة 
و لا مـذهــولة ... عــــادى
و لا بـّدور للحـاصــل علـى أعـــذار
و منيش مصــدومـة كــارهــة الدنيــا
بلعـــن ف الحـــظ و الأقـــدار
  كــان واضـــح قـــوى 
و متــوقع حدوثـــه 
 عـــادى ... 
دا اللى بيحصلى دايـما 
و الحـكاية بالإختصـــار 
إن القلـب اللــى إنكتبــله 
  يشــوف كـل هـــذا الفـــرح 
 كـــان لازم هييجــى علـــيه الوقـــت 
و يدفــع التمن 
كــل هــذا الحــزن و الألـــم و الإنكســـار 
و ..... عــــادى
...................... 

-----------------------------------------
متوحــشة 
و حــزينة 
غــادرتك  ..
و لست مدينــاً لى 
بغــير فـــرح عـرفته معـك  ....
-----------------------------
------------------------------------------

This entry was posted on الخميس, ديسمبر 15, 2011 and is filed under . You can leave a response and follow any responses to this entry through the .

19 كــــلام بيطــبطـــب عـــلى قــــلبى و روحــــى

فاتيما
روح قلب الملائكة
القلب الطيب
اختى العزيزة

و الله العظيم مش عارف اقول ايه و لا اعلق بايه كأنى اخرسيت
لو كان متوقع حدوثه لمثل هذا الالم
الانسان اللى استحمل قد ده عشرات المرات مش ممكن يتهز بسهولة
اعتقد انه اتعود على الاستحمال
و مش قدامى غير انى اقول كلمة جاهين
ارجع و اقول
لسة الطيور بتفن
و النحليات بتطن
و الطفل ضحكه يرن
مع ان مش كل البشر فرحانين

بكرة احسن يا ام جو
بأذن الله احسن و الصبر طيب

مساء الخير يا حلوه
مش لابئلك الحزن بالمره

اي شي مكتوبلنا,,وخاصه عند الحزن
معناته إنه ربنا رح يفرجها علينا ومن واسعه كمان

روقي,,

سلام عليكم
ازيك ياست الكل ؟؟
بقالي كتير مجتش هنا يافاتيما
بلوجر فعلا وحشني جدا

انتي بتتكلمي بلساني جدا
سبحان الله
انا لسة حاسس بكدة اليومين دول
فعلا دة لسان حالي
عموما
لنا رب اسمه الكريم
اشوفك علي خير دايما
:)

ألف بعد الشر عليكي خير ؟

السلام عليكم
عارفة مش عارف ليه بنستكتر الفرح على نفسنا ننجرح عادى نتظلم عادى ننتكسر عادى
يمكن الدنيا بتستخسر الفرح لينا
لا يمكن بتستكثره علينا
ويبقى هناك شعاع امل يدل على عظم ثواب من ابتلى وصبر

هكذا الدنيا وهكذا الحياة

طيب ليه بس وجع القلب ده
كلامك مع الموسيقى تؤدي الي انهيار كامل شامل

يارب تكوني بخير

فاتيما :
أنا مش فاهمة حاجة !!!؟
طيب هو إنتي بخير ويوسف وماما ، يا رب إن شاء الله كل حاجة هتكون ميت فل وعشرة ولا إيه !؟

اول مره أعلق الاول عندي

طبيعي
كل حياتنا
بقت عادي
بفرحها بحزنها
بقت عادي

حتا ميلادنا وموتنا
عادي

بس الغير عادي أننا نستسلم او ننهار
لسا مدام فينا نفس
نقول يارب
ونتوكل عليه
وكل الخير هيكون لينا بأذن الله

عمر الحزن ما كان يوم عادي
عمر ما كان العادي دموعنا في الدنيا دي
عمر ما كان العادي خضوعنا
عمر الأعمى يا فاطمة مايقدر يبقى ساعاتي
_________________
KING TOOOT

اه صحيح نسيت اقثلك
المزيكا حلوا اوي

اجبها ازاي المقطع دا؟

بالذمة دي الجمال ده حد يزعله؟ انا باتكلم ع الصورة

الكلمات فيها شجن وحزن كبير اتمنى ان تكون مجرد كلمات اعجبتك وحالة انسانية تعاطفت معها وان لا تكون تعبيرا عن شعور داخلك
حفظك الله من كل مكروه عزيزتي

لا تعليق

لكني فعلا حزين

انطفئ لون الحياة الزاهي واصبح مجرد شيء عادي فلا تسألني عن بهجة القلب فلقد ودعتها و أودعتها في قدم طائر يحلق بعيدا وربطتها بشيء مني
أنا هناك وما تراه مني بقايا حطام جسد بلا روح قد اعتاد ان يكون كل ما حوله عذاب مجرد ألم مجرد نزف مجرد
والسرور والحبور والزهور غادراني مع الروح
ما تبقى مني سيدي مجرد حيز من الفراغ لا يشغل العدم
لذا صرت متبلدة المشاعر كلما حولي هو شيء عادي

خاطرة جميلة اوي تسلم ايدك
واسف انني لم استطع كبح جماح قلمي
واتمنى ان تكون خاطرتك القادمة ليست بذلك الحزن وان تكون غير عادية
تحياتي لكي

التفاؤل ليس رفاهيه ولكنه واجب لتحدى أى صعاب
انا راجع من راحه فقلت اعدى على كل المدونات يارب تكونى بخير :))

ازيك يا فاتيما
وحشتيني بجد
معلش السنة ديه كانت مالهاش حل فى الفرسة اللى كنت فيها ولازلت فيها الصراحة
وحشتيني و كل سنة و انتى طيبة و يارب 2012 تكون احسن بكتير
تحياتي ليكي

صباح الدماغ السمتقلة يا فاتيما .. وحشانى :)

وعادى .. واقل من عادى

http://www.youtube.com/watch?v=kpSwUyx0_dc

وأنتى أعلى من العادى ;)

شهرزاد الخليج
•كنت أحاول الإحتفاظ بك•
أطعمت البحر هدايا ميلادك.. وهشيم حكايتي .. وفتات فرحتي .. ونزفتها
فإقرأني للمرة الأخيرة .. ولا تعاود المرور من هنا

فمنذ أن أحببتك وأنا أُغلق عيني وأُذني وحاستي السادسة•
... وإحساس الأنثى بي.. كي أحتفظ بك

فعندما كنت أكتب لك بقلبي قبل قلمي .. كنت أود الإحتفاظ بك•

وعندما كنت أقف على بابك لا أملك من أمر قلبي شيئا .. كنت أود الإحتفاظ بك•

وعندما كنت أرحل وأعود , أعود وأرحل , أرحل وأعود .. كنت أود الإحتفاظ بك•

وعندما كنت أبتلع خناجر غيابك وأعذارك الواهنة .. كنت أود الإحتفاظ بك•

وعندما كنت أتجاهل إهانة فراقك, وإساءة رحيلك .. كنت أود الإحتفاظ بك•

وعندما كنت أناديك بصوت هده البكاء عليك .. كنت أود الإحتفاظ بك•

وعندما كنت أُبحر إليك خيالاً لاشىء معي سوى حنيني اليك .. كنت أود الإحتفاظ بك•

وعندما كنت أُزينك وأُجمل صورتك لقلبي كي تبقى الأجمل والأنقى .. كنت•
أود الإحتفاظ بك

وعندما كنت أُبرر قسوتك لعقلي خوفاً علي .. مني .. كنت أود الإحتفاظ بك•

وعندما كنت أُغمض عيني بقوة كي لاتسقط من عيني .. كنت أحاول الإحتفاظ بك•

وعندما كنت أغض بصري عن عيوبك كي تبقي بعيني جميلا .. كنت أود الإحتفاظ بك•

وعندما كنت أسير على أشواك ظروفك حافية القدمين متجاهلة ألمي .. كنت•
أود الإحتفاظ بك

وعندما كنت أُخفي عنك ألمي .. وأمارس خديعة الفرح .. كنت أود الإحتفاظ بك•

وعندما كنت أحاول أن لاأنظر إلى أسفل كي لاأراك ضئيلا..أصــــغر من أحلامي•
كنت أود الإحتفاظ بك

وعندما كنت أتعمد الإنحناء بجانبك كي لاألمح فرق القامة بيننا كنت أود الإحتفاظ بك•

وعندما كنت أدرب أجنحتي على الهبوط من عليائى إلى قاعك كي أكون قريبة•
منك .. كنت أود الإحتفاظ بك

وعندما كنت لا أطيل النظر فى المرآة كي لا أستكثرني عليك .. كنت أود الإحتفاظ بك•

وعندما كنت أحشو فم عقلي بتراب الحلم كل ليلة كي لايسيء الظن بك .. كنت أود•
الإحتفاظ بك

وعندما كنت أفتعل السذاجة وأنا أشم عطرهن بك وحولك .. كنت أود الإحتفاظ بك•

وعندما كنت أتظاهر بالغباء وأنا أُعلل أحمر الشفاة على قميصك بدم الذئب .. كنت أود•
الإحتفاظ بك

وعندما كنت أُفسر هروبك رجولة , وغيابك موقف , وخذلانك تضحيه .. كنت •
أود الإحتفاظ بك

وعندما كنت أتحاشى السؤال عن مغامراتك وعلاقاتك وكبواتك وسقطاتك معهن•
كنت أود الإحتفاظ بك

وعندما كنت أتسلق جبال الحزن في ليالي فراقك على أطراف قلبي العليل .. كنت•
أود الإحتفاظ بك

وعندما كنت أرتجف كالريشة وأقاوم اصطكاك أسناني فرحا بصوتك .. كنت•
أود الإحتفاظ بك

وحين كنت أُوصيك أن لا تعبث بغيرتي كي لا تحرقني وتحترق بي .. كنت•
أود الإحتفاظ بك

وحين كنت أرجوك أن لاأكرهك .. كنت أود الإحتفاظ بك•
وحين كنت أرجوك أن لاأكرهك .. كنت أود الإحتفاظ بك•
وحين كنت أرجوك أن لا أكرهك .. كنت أود الإحتفاظ بك•

.,عذرا•
ربما جاءت متأخرة جدا
أنت .. لا تستــحقني

إرسال تعليق