.

.

نسياً منسياً  

Posted by: فاتيما






يوم ما أنساك 
هكون نسيت الدنيا كلها 



أنا ناسية وفاكرة 
نجاة



محدش يعّرفها



 قولتِلِك خلى بالك !




ما على الهجر معينٌُ أبداً 
وعلى النسيان لا شيء يُعينْ
إبراهيم ناجي


ماهو مبينفعش

مش عاوزاها 



متهيألى سمعت الصوت دا 
قبل كدا 



بتفتكرى حاجات قديمة قوى



محدش يجيلى هناك


أحمد 




الكراهية الحقيقية هى النسيان 
نجيب محفوظ 



حط حاجاتى ف كل مكان ف بيتك 
عشان تفكّرك بيا 


كويس إنه بعِد من سنين



معرفهموش


أهواك .. وأتمنى لو أنساك 
عبدالحليم


 يا خسارة جيت متآخر



لو عاوزين مصلحته 
متخليهوش يشوفنى 



 قَالَتْ يَا لَيْتَنِي مِتُّ قَبْلَ هَذَا
وَكُنتُ نَسْيًا مَّنسِيًّا 
سورة (مريم)



لو صادفتك تانى 
برضو روحى هتروحلك 


يوسف 



 لونه الأصلى كان أسود .. ؟


 إخواتى



شكلك كنت عارف



 وشهم مش غريب عليا !


بحبكم 





لو سأل قولوله ماتت



النسيان شكل من أشكال الحرية 
جبران خليل جبران


لو النسيان بحر 
عاوزة اكون سمكة 





خدنى ف حضنك ومتسألنيش 


بسكى



بس انا كنت عاوزة 
مفتكرش اللى بيزعلنى بس 





محدش وقتها يوقّفنى


هتفضل روح روحى



لو رجعت إحكولى كل حاجة 



لأ ... مين دى ؟




الوصية مكتوبة 
بسكوتة عارفة مكانها 



مكنتش عاوزاه يحصل


 بكرة مفيش



متسأليش 




طب أشبع منهم





معلش .. معلش 



عالية 



ومكنتش بتفهم
لما كنت أقولك مفيش وقت





أنا خايفة 



عومى ف بحره لحد ما تغرقى


ليه إتقابلنا ؟



غصب عنى 




لو  هيزعلوا قوى 
خليهم ينسوا هما كمان




لو شفت يوسف قلبى هيعرفه




اسكندرية 



من بعيد أحسن



- الانسان م النسيان  
- لأ ... الانسان م الونس



حرة 




إشمعنى دلوقتى ؟!


هوه كدا 


نسياً منسياً 




 نسياً منسياً 



--------------------

----------------------------------

لن أنسى
 ففى النسيان خيانة 

----------------------------------------

This entry was posted on السبت, يناير 11, 2014 . You can leave a response and follow any responses to this entry through the .

6 كــــلام بيطــبطـــب عـــلى قــــلبى و روحــــى



مقدما
-----


انا بخير يا عيال
دى شوية خطرفة شتوية .. مش أكتر

ممممممممممممم

أشعل عود بخور
أقلل الإضاءة
ألتف بعباءة أبي رحمه الله
أحتسي قدحا من الكاكو الساخن

درجة الحرارة دافئة

أستطيع الأن أن أقرأ شيئا شجيا شجينا ينفخ الروح فينا و يعيد الدموع لحدقات عيوننا الجافة




وحشتيني يا طمطومة
:*


سلام
أختك خيخة

جيتي علي الجرح ياطمطومه
ليتني كنت نسيا منسيا
غريب القلب سبحان مقلب القلوب
ازاي قادر يفضل يحب ومينساش الي ذله وخانه
يارب يارب

النسيان حرية بس برررد
في الشتا بنحتاج للدفا
والدفا هي الذكريات
كوني بخير يا ام يوسف

مفيش نسيان

النسيان للأسف ليس مطروح كأختيار

فدعيني في موتي وحدي فأنا والغربة لا نفصل

أنا امرأة ألفت الغربة وحفظت أرصفة الوحشة والصقيع وأتقنت أبجدية العزلة والنسيان... وأعرف ألف وسيلة ووسيلة لأحتمل هجرك

متعودة دايما

قري عينا

كلماتك جميلة
ولكنها بتقلب الشجون
دعائى لكى بجمع الشمل
مع أحبابك يارب عن قريب

إرسال تعليق